Prerábka bytu alebo domu: Ako vyriešiť odvoz odpadu v Bratislave

[vc_section full_width=“stretch_row“ full_height=“yes“ content_placement=“middle“ parallax=“content-moving-fade“ parallax_image=“592″ css=“.vc_custom_1573922946553{margin-top: -160px !important;}“][vc_row][vc_column css=“.vc_custom_1563913883202{margin-top: 180px !important;margin-bottom: 100px !important;}“][vc_custom_heading text=“Prerábka bytu alebo domu:
Ako vyriešiť odvoz odpadu v Bratislave“ font_container=“tag:h1|font_size:50px|text_align:left|color:%23ffffff|line_height:1.1″ use_theme_fonts=“yes“ css_animation=“fadeIn“ el_class=“desktop_hdl“][vc_custom_heading text=“Prerábka bytu alebo domu:
Ako vyriešiť odvoz odpadu v Bratislave“ font_container=“tag:h1|font_size:30px|text_align:left|color:%23ffffff|line_height:1.1″ use_theme_fonts=“yes“ css_animation=“fadeIn“ el_class=“mobile_hdl“][vc_column_text]

Rady a tipy 11. júl 2019

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][/vc_section][vc_section][vc_row][vc_column][vc_column_text]Vyriešenie čo so stavebným odpadom po prerábke môže byť niekedy komplikované. Keďže ide o odpad, ktorý nepatrí do komunálneho odpadu, je potrebné zabezpečiť jeho správnu likvidáciu. Popíšeme si niekoľko spôsobov, ktorými to môžete vyriešiť ak bývate v Bratislave.

Odpad vyprodukovaný pri prerábke bytu alebo domu definuje OLO s.r.o. ako takzvaný drobný stavebný odpad, do ktorého sa radia „odpady z bežných udržiavacích prác zabezpečovaných fyzickou osobou – nepodnikateľom. Patria sem najmä: dlažba, obklad, omietka, kúsky muriva, betónu, malty, tehly, keramika, všetko bez obsahu škodlivín.

Môžete si nechať pristaviť kontajner

Zrejme najpohodlnejším spôsobom vyriešenia odvozu odpadu po prerábke je nechať si pristaviť veľkokapacitný kontajner. Má to mnoho výhod. Zodpovednosť za vyvezenie a správnu likvidáciu odpadu v takomto prípade preberá firma, ktorá vám kontajner k domu pristaví. Kontajner máte k dispozícii v konkrétny deň a na dohodnutú dobu . Môžete si teda naplánovať práce tak, aby ste stavebný odpad hneď odpratali. Do veľkokapacitného kontajnera sa toho zmestí naozaj veľa, keďže je veľkokapacitný :).

Firmy, ktoré poskytujú odvoz odpadu, majú v ponuke na výber niekoľko objemov. Bude teda potrebné, aby ste určili, aký veľký kontajner budete potrebovať vzhľadom na množstvo odpadu, ktoré vyprodukjete. Od toho (a od ďalších faktorov) bude závisieť cena.

Zdroj: unsplash

Musíte brať do úvahy všetky práce, ktoré vás čakajú a pokúsiť sa určiť, koľko odpadu nimi vytvoríte. Budete odstraňovať staré kachličky, vymieňať plávajúcu podlahu alebo plánujete zhodiť priečku? Všetko toto musíte zohľadniť. Keď si budete objednávať kontajner, popíšte firme vaše plány, mali by vám poradiť veľkosť kontajnera, ktorá vám bude postačovať. Vždy je však dobré mať svoju vlastnú predstavu, pretože čím väčší kontajner vám firma privezie, tým viac zaň zaplatíte. Nedajte sa zbytočne nahovoriť na väčší.

Pri objednávaní kontajnera budú od vás taktiež vyžadovať približné opísanie druhov odpadu, ktorý budete chcieť odviesť. Je na to jednoduchý a pragmatický dôvod – čím neobvyklejší odpad, tým viac práce s ním bude daná firma mať. V niektorých prípadoch ho ani nebudú chcieť odviesť. Ide hlavne o rôzne chemikálie alebo nebezpečné látky. Pri bežnej prerábke domácnosti však takéto typy odpadu vzniknú len málokedy a preto by ste s tým nemali mať problém.

Sto eur a viac

Už po krátkom googlení zistíte, že cena za kontajner na odvoz odpadu od súkromnej firmy v Bratislave najčastejšie začína na sto eurách, pričom ide o kontajner s najmenším objemom. Následne sa cena odvíja od kapacity kontajnera a vzdialenosti, ktorú k vám musí kontajner absolvovať. V našom prípade to bolo stodvadsať eur za kontajner s objemom tri metre kubické. Aká čiastka v tejto sume zodpovedala cene za dovezenie a odvezenie kontajnera povedať síce neviem, ale z určitosťou by bola celková cena vyššia v prípade, že by sme bývali mimo Bratislavy.

Pri prerábke našej kuchyne sme museli odstrániť túto priečku. Na jej odvoz sme si objednali kontajner s objemom 3 metre kubické a aj s odvozom a dovozom nás to stálo 120 eur.

Na zberný dvor potrebujete trvalý pobyt

Takmer každé mesto poskytuje služby likvidácie odpadu, či už vo vlastnej réžii alebo cez zazmluvnenú firmu. V Bratislave tieto služby zabezpečuje už spomínaná firma OLO, ktorá prevádzkuje zberný dvor na likvidáciu odpadov z domácností. Na využitie jej služieb je však potrebné spĺňať určité podmienky.

Základnou podmienkou, ktorú musíte spĺňať v prípade ak chcete odviesť odpad z vašej prerábky na zberný dvor OLO v Bratislave je trvalý pobyt. Je to logická podmienka a požiadavka, keďže táto firma poskytuje služby na základe zmluvy s mestom Bratislava a teda výlučne len jeho občanom.

Čo sa týka ceny, tá je určená ako násobok váhy odpadu, ktorý na zberný dvor doveziete a jednotkovej ceny za kilogram. Aktuálne (júl 2019) to predstavuje 0,078 € za kilogram odpadu. Váženie prebieha v samotnom zbernom dvore OLO.

Pri samotnom odovzdávaní odpadu sa musíte preukázať občianskym preukazom a odovzdať tzv. Oznámenie o vzniku poplatkovej povinnosti. Odvoz odpadu na zberný dvor si musíte zabezpečiť sami. Kompletné podmienky nájdete priamo na stránke OLO s.r.o.

Zdroj: unsplash

Nenápadné odloženie ku kontajnerom nie je riešenie

Aj keď sa to zdá byť celkom zrejmé, je dôležité v tejto súvislosti napísať, že stavebný odpad je zakázané vyhadzovať do komunálneho odpadu. Taktiež nie je povolené ani len jeho nenápadné, pod rúškom noci vykonané, odloženie ku stojisku smetných kontajnerov. O vašej prerábke bude aj tak vedieť väčšina susedov, takže komu ten odpad patrí bude hneď jasné. Buďte preto zodpovední a zabezpečte likvidáciu odpadu z vašej prerábky legálnym a šetrným spôsobom.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][/vc_section]

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Nákupný košík
Návrat hore